Monday, May 20, 2019

Kita hanya merancang... End of the year trip

Kita hanya merancang. Rezeki tu Allah yang tentukan.

So kiranya tahun ni sepatutnya tak berjalan mana. Sesungguhnya kami dah plan nak ke Spain for Spring next year. Aku punya plan nak tengok game Real Madrid dah tertangguh over sepuluh tahun dah. So untuk pergi bulan 3 atau 4 tahun depan, dah boleh start tengok tiket lah sekarang. So, that was what i did.

Tapi tetiba my wife kata, lama nya nak tunggu... hampir setahun. tahun lepas pun aku sorang je travel jauh. Dia teringin untuk travel timing sama macam orang lain, i.e. December. aku tak berapa minat dengan December, largely due to my workload plus bajet December kena lebih sikit sebab tiket pun mahal ya amat.

Dalam aku browse through tu, aku tengok mostly tiket hampir RM3k untuk gi ke Europe in December. Nak gi ke Jepun or Korea pun mahal jugak. Tapi my wife tak minat ke area tu. Dia actually minat ke Morocco which sepatutnya part of the plan masa gi Spain.

Ntah macam mana... aku terjumpa plak tiket yang reasonably priced, but to a place i have recently been... And my wife dont mind and aku pun tak berapa kisah sebab tempat tu menarik dan my experienced help us in managing the kids...

So Russia... I shall visit you again hahaha.... return tiket tak sampai RM2k. Kira ok lah.

So now kena plan...

No comments:

Post a Comment