Monday, October 26, 2015

Jogja Last Day

Hari terakhir di Jogja. I planned a surprise for ibu. Bagi dia me time ber spa di Martha Tilaar Spa. Tak berapa jauh dari hotel. Aku buat arrangement dengan hotel dan rezeki dia ada slot pukul 11am yg free. So hotel dapatkan teksi dan hantar dia ke sana. Pak Keprek dah janji datang tengahhari untuk check out. So dia ambil aku dan Hessa then gi ambil ibu di Spa. Seronok katanya ber spa tu. Alhamdulillah.



Sebelum balik, Pak Keprek singgahkan kami di kilang buat Bakpia. Sejenis makanan or kuih tradisi Jogja. Ada banyak brand Bakpia kat Jogja. No 25, 75, 88, Kurnia Sari etc. Tapi guide kami dan kawan ofis mencadang kan Bakpia 25. Kami beli di kilang/rumah. Beli panas2 lagi. Sedap. Memang ole-ole wajib bawak balik. Ada banyak perisa Bakpia ni, semua sedap.

Jogjakarta ni best. Aku rate Jogja ni lebih dari Bandung, Bali, Jakarta dan Surabaya. Aku rasa makanan dia best. Ada tempat sejarah. Ada shopping. Ni pun kami tertahan-tahan utk gi tempat yang lebih adventure sebab Hessa masih kecil. Till we see you again Jogja.

No comments:

Post a Comment