Monday, June 12, 2017

Swiss Roadtrip : Day 5 Lauterbrunnen

One of the highlights of our trip ni. Nak pergi ke Lauterbrunnen. Tempat terkenal dengan air terjun. Cantik ya amat.


Kami bertolak dari ladang tempat tinggal lepas breakfast. Dalam pukul 9am mcm tu. Target terus ke Lauterbrunnen. Cuaca agak kelam pagi tu. Jalan dari lucerne ke interlaken agak berliku-liku. Masuk terowong. Keluar terowong. Masa aku drive tu, memang sgt bersyukur kami x buat keputusan untuk drive awal pagi kr interlaken utk nail train ke jungfraujoch. Otherwise, sakit jugak nak drive jalan tu. X boleh laju. (masih terkenang kan gotthard pass yang tak dapat pergi hari tu).

Hutan kiri kanan biasa2 sebab kawasan berbukit. Sampai lah satu point kami dpt tengok satu pekan ni dari jauh. Cantik ya amat walaupun kelam-kelam je. 
Perjalanan diteruskan.kami tiba di Interlaken dlm 1 jam setengah. First stop, pekan interlaken. Kami asalnya nak cari toilet so masuk la pekan ni. Cantik nya... Especially bila dok tepi tasik ni.

Next, kami menuju ke Lauterbrunnen. Mudah je perjalanan. Cantik pemandangan. Tepi jalan kenkadang ada sungai dan jeram. Tak jauh Lauterbrunnen ni dan x banyak kenderaan sama-sama naik gunung ni. Sesampai je, kami cari parking. Tak susah, byk je parking. Siap boleh pilih2 lagi. 


Lauterbrunnen ni kecil je. Kedai2 sebaris. Boleh bawak stroller. Kawasan dia tak jauh mana. Kalau ada preparation untuk hiking, ada banyak trail untuk hike. Ada banyak lagi waterfall selain yang ada kat bawah ni. Memang small town ni terkenal dengan waterfall sekeliling nya. So kami cuma bergambar kenangan dengan waterfall ni je lah.. Kedai tak banyak buka. Tapi ada cafe yang dah buka, dapat lah pekena kopi dan pastry.

Selain jalan-jalan, kami terjumpa playground. Hessa happy lah dapat main kat playground. Kami je ada kat playground tu.


No comments:

Post a Comment