Thursday, June 1, 2017

Swiss Roadtrip : Day 3 (cont) Farm visit

Sambungan dari post sebelum ni... ni lah rumah airbnb ni. Kami duduk kat tingkat paling atas. Naik tangga yang agak curam dan sempit. Untuk kami ok je. Tapi mak agak payah jugak lah... tapi ok lah... naik sekali turun sekali sehari. Dekat tingkat ada bilik yang ada dryer dan washing machine. Rumah penuh kelengkapan. Ada dapat fresh milk dan telur ayam fresh. Toilet penuh toileterries. Dapur pun ada macam-macam benda... ada butter, minyak etc etc... best.

Owner rumah offer kalau nak tengok ladang lembu. Walaupun penat, kalau bertangguh masa lain, mungkin tak kena timing. So kami ok lah. Rupanya memang ni ladang lembu tenusu yang aktif. Ada lebih 60 ekor lembu. Siap ada baby lembu. Dia kata kalau nak tengok proses perahan susu, kena bangun pukul 5am, eh tak lah kan... but it is really a farm stay. Kagum!


Lepas tengok ladang lembu... kami pergi ke ladang hijau tempat lembu-lembu tu dilepaskan... padang hijau yang berlatarbelakang kan pergunungan ada snow cap... giler lawa... tak tergambar dari gambar phone ni....

Tengok lembu-lembu tu.. comel je... Hessa siap menjerit kat lembu-lembu tu. Lepas video ni.. semua lembu-lembu tu lari sebab kena jerit dengan Hessa. It was a great decision untuk duduk kat sini. Best la airbnb ni. experience 5 star!


No comments:

Post a Comment